torsdag den 11. juli 2013

Hæklet stjerne - DIY

Opskrift på hæklet stjerne

Start med en magisk ring
Hækl 10 fm rundt i ringen
2. runde - hækl 2 fm i hver af de 10 m (i alt 20 m)
3. runde - hækl 3 fm, 2 fm i næste m (i alt 25 m)
4. runde - hækl 4 fm, 2 fm i næste m (i alt 30 m)

Hækl videre på samme måde med at tage 5 ekstra m ud pr omgang ;)

Jeg har hæklet til 50 m på en runde til min stjerne, men du kan gøre den større eller mindre ved at ændre antallet af runder.

For at lave spidsere gør du som følger;

Jeg tager udgangspunkt i min, hvor de 50 m deles med 5 = 10 m pr spids

Hækl 10 fm, 1 lm, vend
Hækl 2 m sammen, 8 fm, 2 m sammen, 1 lm, vend
Hækl rækken af fm (8 fm), 1 lm, vend
Tag ind på samme måde igen, 2 m sammen, 6 fm, 2 m sammen, 1 lm, vend

Hækl til der ikke er flere m tilbage. Hækl nu fm ned langs venstre side til du når bunden hvor du slutter med en km, hvorefter du laver næste spids på samme måde...

Nå stjernen er færdig hækler du en mere.

Du hækler stjernen sammen med fm samtidig med du fylder den ud.

Done?!

Spørg hvis jeg ikke har været tydelig nok i opskriften :)




17 kommentarer:

  1. Hvor er den fin - tak fordi du deler!

    SvarSlet
  2. Hvor mange masker er der i den magiske ring?

    SvarSlet
  3. Perfekt vejledning, nu tror jeg at selv jeg kan finde ud af at hækle stjerner

    SvarSlet
  4. Hvor stor er din stjerne ca? :)

    SvarSlet
  5. Hmm den er ca 12- 15 cm vil jeg skyde på ;)

    SvarSlet
  6. Mange tak for du skrev opskriften. Jeg er en nybegynder hækler, og jeg forstår ikke "2 m sammen". Kan du være sød at forklare det. Mange tak

    SvarSlet
  7. be om hjælp. Jeg tror jeg har set mig blind på det efterhånden.
    Jeg kan ikke få det til at stemme med spidserne. Hækl 10 m 1lm og vend. 2 msammen 8 m og 2 m sammen. For mig giver det 12 m og ikke 10.hvor er det jeg gør noget fejl?

    SvarSlet
  8. Vil også rigtig gerne lave denne stjerne, men forstår heller ikke det med spidserne.... vil også sige at 2+8+2 er 12 og det kan jeg ikke få ud af mine 10 masker......???????

    SvarSlet
  9. jeg har det samme problem..... det ville være en stor hjælp hvis du ville svare... kan se der er blevet spurgt allerede i oktober måned...

    SvarSlet
  10. Jeg har haft meget om ørene de sidste måneder, så har måtte prioritere hvad min tid blev brugt til :) jeg vil gerne svare, men jeg tror det kræver billeder? Jeg skal nok få det gjort!

    SvarSlet
  11. Måske jeg har skrevet forkert, har i prøvet med 2 m sammen, så 6 fm og slut af med 2 m sammen?

    SvarSlet
  12. ved ikke om det kræver billeder.... du har ti masker. 2sm så er du nede på 8, 8 fm så er du nede på 0, så der er ikke noget at lave 2 sm af...men lige meget.. jeg dropper den. Skriver for de andres skyld

    SvarSlet
  13. Jeg har gjort som du skriver med 2 m sammen og 6 fm og så 2 m sammen. Har også laver den større og det virker helt fint så tror det er en skrivefejl :)
    Men mange tak for en god opskrift :)

    SvarSlet
  14. Jeg har også lavet 2 m sammen og så 6 fm (i stedet for 8 fm) og så 2 m sammen. 1 lm og vend. Så 2 m sammen og så 4 fm og så 2 m sammen osv. Det virker. Og tak for en fin opskrift

    SvarSlet
  15. Har lavet 2 m sammen og så 6 fm (i stedet for 8fm) og så 2 m sammen igen. 1 lm vend. 2m sammen 4 fm 2 m sammen. Osv - det passer. Tak for en fin opskrift

    SvarSlet
  16. Har lavet 2 m sammen og så 6 fm (i stedet for 8fm) og så 2 m sammen igen. 1 lm vend. 2m sammen 4 fm 2 m sammen. Osv - det passer. Tak for en fin opskrift

    SvarSlet