søndag den 2. juni 2013

Ærtepose med tøj

Jeg var ved at sortere mine stofposer i dag for at finde stof til et lille projekt. Og jeg fandt også nogle firkanter, som jeg havde skåret i efteråret til ærteposer. Projektet stoppede så bare der, for jeg kunne ikke lige finde en god måde at sy dem på, så de kunne vaskes. Jeg overvejede at købe plastikgranulat, men det løber jo også op i længden... Så jeg droppede projektet.

Men så i dag ville jeg igang med dem og løsningen blev som betræk til en pude... Jeg synes det er dejligt at de kan vaskes for så kan de også bruges udendørs. De trænger allerede til en tur i vaskemaskinen. Marie så hvad jeg lavede og spurgte om den var til hende og da lillebror så hun fik en ville han selvfølgelig også have en.

De er hurtige at lave. Overlockeren laver det meste arbejde :) det er skønt

Jeg har fyldt ris i mine, men kan ikke komme længere, for jeg har ikke flere ris :( men jeg kan da sy nogle flere betræk.

Go aften





2 kommentarer:

  1. Fin ide med "pudebetræksløsningen" den skal jeg da overveje..

    Jeg har også lavet mine vask-bar.. jeg har fyldt dem med perler fra Ikea (dem der minder om HAMA-perler.

    Så kan de tåle en tur i maskinen uden vi får risengrød.. ;o)

    SvarSlet
  2. God ide med et lille betræk. Og glæder mig til at læse med - fra en ny læser :)

    SvarSlet