onsdag den 10. oktober 2012

DIY papirkugle

Efter blogtræf blev jeg nødt til at lave denne DIY, jeg håber det er ok med Dorthe ;)
Nå, men her kommer min vejledning, jeg håber den kan bruges, ellers spørg :)




Start med at lave en skabelon til at folde cirklerne omkring.








Fold på midten to gange, så der er et X på midten. Fold nu som vist på billedet ovenover. Når du er færdig har du en trekantet skabelon, som du nu skal bruge til at "strege" op med på cirklerne.


Lav nu 20 cirkler, og fold dem som vist ovenover.



Sammel 5 cirkler i top og 5 cirkler i bund - lim dem sammen på flapperne.


 Nu skulle det gerne se sådan ud...


Når top og bund er færdige skal de resterende 10 cirkler limes sammen til en lang række. Det bliver til "maven" på kuglen ;)


Lim top på "maven" og gør en snor klar, som kuglen skal hænge i.

Placer snoren mellem top og "mave".
Du skal tjekke at snoren kommer rigtig ud når du limer bunden på...


Blev den fin ? Nu skulle du gerne være færdig og måske klar til endnu en fin kugle som kan pynte. Her til jul vil det være skønt med julepapir...

Go fornøjelse - spørg endelig hvis jeg har glemt noget

5 kommentarer:

  1. Nårh SÅDAN. Nu forstår jeg endelig.
    De er bare så fine!

    SvarSlet
  2. Hvor er de fine, kan blive rigtige fine til jul med julepapir - måske det skal prøves.

    Mona

    SvarSlet
  3. Ja, det er faktisk lettere end man umiddelbart skulle tro :) med en udstandser er arbejdet let og hurtigt ;) Go fornøjelse med kuglerne.

    SvarSlet
  4. Tak for det :-) fine illustrationer. Har lige købt cirkelstansejern så nu må jeg også prøve det af...

    SvarSlet
  5. Hej Jo

    Så fik jeg samlet min fine kugle, du kan se den lige her http://stjernepus.blogspot.dk/2013/05/endnu-en-papirskugle.html :-) Bruger du et stansejern til cirklerne? Jeg synes ikke det er lykkes mig at finde en så stor, og det vil da lige være lidt nemmere :-)

    Rigtig god søndag

    Kh Nanna, Stjernepus

    SvarSlet