mandag den 9. juli 2012

Hjemmelavet sæbe

Jeg var en tur forbi panduro i dag og de havde -50% på sæt til hjemmelavet sæbe. Jeg har længe gerne ville prøve at lave det, og nu var muligheden der. Jeg tænker det vil være en super gaveide. Sæberne dufter af liljekonval, dejlig duft. Der var fine trææsker med til at pakke sæberne fint ind i. Jeg kunne dog godt have brugt lidt farve til sæben, det må blive en anden go gang.


Trææsker, "stempler", form, duftolie, hjerter og papir til at pakke ind i


Dejlig duft af liljekonval

Sæbemassen skar jeg i små stykker og smeltede dem i vandbad

"Stemplerne" lagde jeg i bunden og hældte sæbemassen over. Så var det bare at vente...


De færdige sæber - lidt fine og så dufter de så fint


Jeg kom også til at købe lidt af deres stof på udsalg, jeg ved endnu ikke hvad det skal bruges til, det er bare rart at have... ☺

Og så har jeg fået nyt gulv i mit køkken, arh hvor det blev godt. Nu mangler vi bare bordplade og lidt småting, så har vi et næsten nyt køkken.

Mens der blev lagt gulv nåede jeg da også lige at bagt frøsnappere, de skal med på ferieturen - altså dem der ikke bliver spist inden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar